نون شب ....

نون شب از همه چی توی این دنیای پر هیاهو مهم تره که که بعضی ها بخاطرش هر کاری می کنن.تا شب خوب بخوابن ...!!!

نون شب ....

نون شب از همه چی توی این دنیای پر هیاهو مهم تره که که بعضی ها بخاطرش هر کاری می کنن.تا شب خوب بخوابن ...!!!

با یک نابغه ملاقات کردم

امروز در قطار با یک نابغه ملاقات کردم
تقریبا شش ساله
کنار من نشسته بود
همان طور که قطار در امتداد ساحل حرکت می کرد
اقیانوس را دیدیم
او به من نگاه کرد و گفت:
اصلا قشنگ نیست
و من اولین بار بود که این را می فهمیدم

پرده نمایش

پرده ی پر اجراترین نمایش موزیکال تاریخ پائین افتاد
بعضی می گویند بیشتر از صد بار تماشایش کرده اند
افتادن آخرین پرده را در اخبار تلویزیون دیدم
تمام آن دسته های گل و هلهله ها و اشک ها
و سر آخر درودی رعدآسا
من هرگز این نمایش را ندیدم
ولی می دانم که حتی اگر به تماشایش می رفتم
تا پایان تاب نمی آوردم
احتمالا حالم را به هم می زد
باور کنید دنیا و مردم و سرگرمی های هنری شان
هیچ ربطی به من ندارند
ولی بگذار مردم به دیدن تک تک این نمایش ها بروند
چون باعث می شود دور و بر خانه ام پیدایشان نشود
و به خاطر این کارشان
درود آتشینم بر آن ها 


 

اشعار از کتاب سوختن در آب غرق شدن در آتش با ترجمه ی پیمان خاکسار (نشر چشمه) انتخاب شده اند.